29.11.07

πέμπτη 29.11

UPDATE 10.25 π.μ.

καλημέρα καλημέρα σε όλους και όλες...

σήμερα αρχίσαμε με τους Sarband να ερμηνεύουν Eric Satie με πολύ πρωτότυπο τρόπο. Στη συνέχεια ο Ian Bostridge ερμήνευσε το Ombra Mai Fu από τον Ξέρξη του Handel και συνεχίζουμε με Clara Schumann, Rossini, J.S. Bach (δεύτερο Βραδεμβούργιο κοντσέρτο με Trevor Pinnock και English Concert), Paganini, Lehar, Mozart, Liszt, Haydn, Telemann, Mendelssohn, Purcell, μερικές άριες και κάποια τραγούδια που θα επιλεγούν στην πορεία.

καλημέρα και πάλι
να είστε όλοι καλά
(F)

Καλημέρα και από τη δεύτερη βάρδια!
Δεύτερη ορχηστρική σουίτα του J.S.Bach με τον Pablo Casals να διευθύνει, ο γνωστός τσελίστας ερμηνεύει και έργα Cassado, Boccherini, άρια της Ιουλιέτας από την όπερα "Καπουλέτοι και Μοντέκοι" του Bellini με τη Σόνια Θεοδωρίδου (νέο CD, έκδοση "Οδός Πανός"), Δέκατη Σονάτα για πιάνο και βιολί του Beethoven (Gould/Menuhin), pianotrio αρ.2 και Τρίτη Συμφωνία του Brahms (Ι)/Alsop. (DM)

23 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα σε όλους και όλες. Ετοιμάζομαι για μία εντατική ημέρα στη σχολή.Ακούγοντας όμως Ombra mai fu (η πλέον αγαπημένη μου άρια στα 400 χρόνια όπερας) και 2ο Βραδενβούργιο (και μάλιστα με όργανα εποχής), μου ανέβηκε η ψυχολογία και φεύγω απο το σπίτι με την καλύτερη διάθεση.
Κύριε Φλωράκη να είστε καλά για τις σημερινές πρωινές επιλογές.

F είπε...

Χαίρομαι πολύ Mahler 76 που οι σημερινές επιλογές βοήθησαν να ξεκινήσετε όμορφα την ημέρα σας. Εύχομαι να έχετε μια εξίσου όμορφη συνέχεια.
Καλημέρα και πάλι

South Of The River είπε...

Καλημέρες.

F, έχω να σου προτείνω κάτι για τις ασκήσεις ύφους σου (σε περίπτωση που δεν τους ξέρεις). Τους Espers. Ψάξε, κατέβασε και θα με θυμηθείς. Τελευταία έχω σκαλώσει άσχημα.

Χαιρετώ!

Ανώνυμος είπε...

Όπως είπε ο κ. Φλωράκης, είναι σε όλους γνωστό ότι ο Μότσαρτ αντιπαθούσε το φλάουτο.
Είναι όμως τόσο ωραία τα έργα που έχει γράψει γι' αυτό το ότγανο...
Μάλιστα βρίσκω ότι ταιριάζειπολύ το φλάουτο στον Μότσαρτ!!

Σωκράτης

DM είπε...

Καλημέρα αγαπητέ Σωκράτη!

Είναι τόσο όμορφη η μουσική του Mozart για φλάουτο, που οι ερευνητές μουσικολόγοι προσανατολίζονται σε άλλη ερμηνεία (πιθανόν χιουμοριστική) της απαξιωτικής αποστροφής του...

j είπε...

dm
Καλημέρα και από την "πρωϊνή". Με μεγάλη χαρά διαπιστώνω ότι αρχίζει να πέφτει και το τελευταίο προπύργιο και ότι προχωρούμε ακάθεκτοι προς την καθιέρωση του baroque!

Το μεσημέρι στη 1, στα Μήλα των Εσπερίδων, ο John Blow, δάσκαλος του Henry Purcell, σας υποδέχεται με την φωνητική σύνθεση Welcome every guest. "Καλωσορίσατε όλοι στην γιορτή των μουσών".
Θα ακουστούν μερικές ακόμα δικές του συνθέσεις, Handel από την όπερα Rinaldo, Vivaldi και χοροί του βενετσιάνου σύγχρονου του Monteverdi συνθέτη, Giorgio Mainerio.
Καλή ακρόαση J

DM είπε...

Είναι κυκλωτική κίνηση για να παραπλανήσω και να εξαντλήσω τον αντίπαλο... Αλλωστε, ως γνωστόν ο Bach ανήκει στην αιωνιότητα και όχι μόνο στο μπαρόκ!!

Oberon είπε...

Διονύση σήμερα με Brahns/Alsop μου θύμησες μια υπέροχη ηχογράφηση των 2 συμφ. Kurt Weill της εν λόγω κυρίας με τη συμφωνική του Bournemouth...Μπράβο της..Αγωνιστικούς χαιρετισμούς σε όλους τους baroque-freaks και μη από Βέροια...Τζουλιέττα μάλλον εσύ θα βγάλεις τα κάστανα από τη φωτιά όσον αφορά τον Frescobaldi! :-)

(Σήμερα πήρα όλα τα ορχηστρικά του R. Strauss με Kempe/Staatskapelle.Μαγεία...)

Ανώνυμος είπε...

Καλό απόγευμα Ηταν έξοχη η ερμηνεία της Ορχηστρικής Σουϊτας του Μπάχ από τον Pau Casals (χρησιμοποιώ την καταλανική γραφή του ονόματός του, βεβαιος οτι μαλλον έτσι θα το προτιμούσε κι ο ιδιος-σιγουρα στην Βαρκελώνη δεν αναφερεται παρά μονον έτσι!) αλλά, επειδή είπατε γέννησή του σαν σήμερα, απορία Διότι δεν τον είχα στα επετειακά ..κιτάπια της σελίδας, και οι περισσότερες ηλεκτρονικές πηγές, συμπεριλαμβανομένης και της Britannica, δινουν 29-12-1876 Αν οντως είναι έτσι, να ακούσουμε και την Πρωτη Ορχηστρική σουϊτα, τοτε! Εναλλακτικά, το Τραγουδι των Πουλιών, διασκευή από τον ιδιο παραδοσιακού καταλανικού τραγουδιού γιά τσελλο

Ανώνυμος είπε...

Το ξέχασα, και ορθότατα επισημαίνεται από Oberon Πολύ καλή η ερμηνεία της Alsop στην Τριτη του Brahms

constantinos είπε...

Αναμφισβήτητα δεν είναι δυνατόν να χωθείτε σε χώρους που δεν έχετε εντρυφήσει. Αλλά εδώ είναι ίσως το μοναδικό παράπονο που έχω από το Τρίτο, ότι ενώ μεταδίδει σχεδόν τα πάντα από τους Δυτικούς (κοσμική & θρησκευτική μουσική) γίνετε μια εξαίρεση θα έλεγε κανείς σε τμήμα έργων των Ανατολικών. Εννοώ τη πολυφωνική Θρησκευτική μουσική των Ρώσων (οι Τσαϊκόφσκυ – Μποροντίν – Γκλίνκα κ. α. που έχουν γράψει αριστουργήματα του είδους) καθώς & στην κοσμική μουσική του Βυζαντίου. Και το παράπονό μου αυτό δεν είναι προσωπικά στους παραγωγούς του Τρίτου, αλλά στη Διεύθυνση, που ποιος ξέρει για ποιους λόγους << αγνοεί >> αυτόν τον ενδιαφέροντα χώρο.
Θέλω να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια για τις σφήνες με αναγνώσεις από τον ηθοποιό Κωνστ. Κωνσταντόπουλο σε κείμενα του Νικ. Καζαντζάκη. Αλήθεια γιατί τόσο μίσος και τον αφόρισαν ;;;;;;
Θα ήμουν ευγνώμων αν μου επαναλαμβάνατε πως θα βρω το CD της κας Θεοδωρίδου.

DM είπε...

Θεόδωρος Α Πέππας

Γιατρέ μου έχετε δίκιο.
Η πηγή μου είχε λανθασμένες πληροφορίες (καταχωρημένο 29/11 αντί του σωστού 29/12 για την ημερομηνία γέννησης του Casals).
Συνήθως τριπλοτσεκάρω, αλλά ο διαβολάκος των ερτζιανών πάντα παραμονεύει.
Κέρδος της ιστορίας η σουίτα Bach, αφού 29/12 πέφτει Σάββατο, δεν θα είχα εκπομπή και δεν θα ακούγαμε τίποτα!!

DM είπε...

constantinos

Το CD της Σόνιας Θεοδωρίδου "Recital"είναι νέα παραγωγή, η πρώτη του περιοδικού "ΟΔΟΣ ΠΑΝΟΣ" του Γιώργου Χρονά.
Φαντάζομαι ότι ήδη βρίσκεται στα σχετικά με την κλασική μουσική δισκοπωλεία.

Η πολυφωνική θρησκευτική μουσική των Ρώσων συνθετών παίζεται, ανάλογα βέβαια και με την ευκολία πρόσβασης σε ηχογραφημένο υλικό.
Η Δυτική μουσική (και η θρησκευτική) έχει χιλιάδες ηχογραφήσεις, με τεράστια επιλογή και ευκολία πρόσβασης.

Για την κοσμική μουσική του Βυζαντίου, πρέπει να ομολογήσω ότι δεν γνωρίζω τον ακριβή αριθμό των ηχογραφήσεων, αλλά σίγουρα μπορεί να γίνει σύγκριση.
Επίσης, ακόμα και αν έχουν γίνει ηχογραφήσεις που τις βρίσκει κάποιος?

Θυμίζω ότι για τους εξωτερικούς παραγωγούς του Τρίτου (ο γράφων και ο κ. Φλωράκης για παράδειγμα), ισχύει ότι τη μουσική που μεταδίδουν τη φέρνουν από το σπίτι τους και όχι απο τη δισκοθήκη της ΕΡΤ. Και προμηθεύεται ο καθένας ό,τι μαθαίνει, ό,τι διαβάζει, ό,τι βλέπει και ό,τι βρίσκει.

Δεν είμαι σίγουρος ότι το είδος της μουσικής που αναφέρετε (θα συμφωνήσω ότι δυστυχώς) καλύπτει μια έστω από αυτές τις προϋποθέσεις...

constantinos είπε...

Αρχικά ευχαριστώ πολύ για την πληροφορία σχετικά με το CD.
Να επαναλάβω ότι δεν αναφέρομε σε σας τους τρεις, αλλά στο γεγονός ότι εδώ και 45 χρόνια περίπου που ακούω Τρίτο παρατηρώ αυτή την πολιτική,
Οπωσδήποτε οφείλω να παραδεχθώ ότι η δισκογραφία αυτού που αναφέρω είναι σχεδόν μηδαμινή, αλλά τυχαίνει να είμαι λίγο ψαχτήρης και να αναζητώ θέματα έξω από την πολιτική του τι πουλάει.
Πριν από 5-6 χρόνια είχα βρει τέτοια CD στο Metropolis

DM είπε...

constantinos

Δεν είμαι αρμόδιος να γράψω περί της πολιτικής του Τρίτου, αλλά σας διαβεβαιώ ότι δεν υπάρχουν αποκλεισμοί, παρά μόνον ποιοτικά κριτήρια στις επιλογές, οι δε παραγωγοί έχουν σχετική ελευθερία και ανάλογη ευθύνη για τις προτάσεις τους.

DM είπε...

Και για να μην παρεξηγηθώ, γράφοντας "σχετική ελευθερία" εννοώ το συμπεφωνημένο -με τον συντονιστή του Τρίτου- πλαίσιο της εκπομπής του κάθε παραγωγού.

Manos Bairaktaris είπε...

Συγχαρητήρια στο "3ο" για τις αφηγήσεις έργων του Ν.Καζαντζάκη. Δεν περίμενα ποτέ ότι είναι εφικτό να ξανανιώσω το δέος και την αφομοίωση που έζησα όταν πρωτοδιάφασα την Ασκητική. Συγχαρητήρια περισσότερο στον κ.Κωνσταντόπουλο για την μεταδοτική απλότητα και στιβαρότητα της φωνής.

Σήμερα δεν έτυχε να ακούσω κάποια αφήγηση, αν και τα πρωινά μού κράτησαν περισσότερη παρέα απ' ότι συνήθως. Σας ακούω καθ'οδόν για την δουλειά μου και σήμερα πέρασα πολύ χρόνο μέσα στο αυτοκίνητο.
Σας ευχαριστώ και καλή συνέχεια.

DM είπε...

manos bairaktaris

Σήμερα το ένθετο Καζαντζάκη μεταδόθηκε ακριβώς στις 10.00 π.μ.

Χαιρόμαστε που είμαστε μαζί σας στις δύσκολες και συνεχώς πιο χρονοβόρες κυκλοφοριακές συνθήκες...

constantinos είπε...

Και στις 15:00

DM είπε...

Σωστά.
Μεταδίδεται σε διάφορες στιγμές μέσα στη μέρα. Εννοούσα το ένθετο στην πρωινή ζώνη.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητή κα Καρόρη!

Τι ξύπνημα ήταν αυτό πoυ μας επιφυλάσατε σήμερα ???? (Παρασκευή πρωί)
Για όνομα... σας πήρε και σας το ποτάμι;
Χτες βράδυ έκλεισα το τρίτο υπο την πίεση ενός κυρίου που προσπαθούσε να συνδέση ροκ (που για τα αυτιά μου ηταν σκληρό)με ποίηση.....???

Σήμερα το πρωί συμπλήρωσε το καρε ο βραχνός κύριος που δεν με ενδιαφέρει τελικά το πόσο σπουδαίος μπορεί να θεωρείται. Μια και τα κριτήρια σήμερα για το τι είναι αξιόλογο καλλιτεχνικά είναι στο πνεύμα του τίτλου της εκπομπης σας. Είναι βεβαια μια μεγάλη συζήτηση αυτή αλλά τελος πάντων ένα είναι σίγουρο οτι δεν μου αρέσει ενα τρίτο άφυλο χωρις μια ξεκάθαρη ταυτότητα. Τουλάχιστον δικαιούμαι μια ξεκάθαρη εξήγηση εκ μερους της διεύθυνσης οτι το τρίτο που ήξερα εδω και τριαντα χρόνια εξέπνευσε, στο βωμό της μεταμοντέρνας γραμμής του κου. Παπαδημητρίου.

Οταν ημουν μικρός η μητέρα μου μου έπαιρνε πλαστελίνες διαφόρων χρωμάτων και γω πειραματιζόμενος τις ανακάτευα. Στην αρχή το αποτέλεσμα ήταν πολυ ενδιαφέρον. Σιγά σιγά ;omvw γινόταν ένα γκρί αδιάφορο χρώμα.

Το τρίτο εδώ και χρόνια ιερουργεί στο χώρο της κλασσικής μουσικής και είναι άμβωνας της ποιοτητας της τέχνης.(δεν θέλω να χρησιμοποιήσω παρατατικό) Κάλεσμα προς την ανακαλυψή της.Θεσμός και σύμβολο. Θα λυπηθώ αν τελικά χαθεί.

Δεν αξίζετε βεβαίως της τόσο αυστηρής κριτικής μου ειδικά εσείς και οι συντροφοί σας στο blog αλλά ειναι ένα ξεχείλισμα αγανάκτησης και κάπου θέλω να τα πω.

DM είπε...

josicop@yahoo.com

ευχαριστούμε για την εποικοδομητική (ελπίζουμε)κριτική.

Προσωπικά πάντως, δεν μπόρεσα να καταλάβω αρκετά πράγματα.

1. Το ροκ δηλαδή, δεν συνδέεται με την ποίήση, όσο και να προσπαθεί κάποιος? Ενδιαφέρον...

2. Γράφετε: "Μια και τα κριτήρια σήμερα για το τι είναι αξιόλογο καλλιτεχνικά είναι στο πνεύμα του τίτλου της εκπομπης σας." Δηλαδή????

3. Ενα Τρίτο άφυλο?
Θέλετε να μας εξηγήσετε αν τελικά το Τρίτο είναι θηλυκό ή αρσενικό ή κάτι άλλο και κυρίως ΓΙΑΤΙ?

4. Προφανώς δεν ήσασταν καλός με τις πλαστελίνες. Θυμάμαι ότι η αδελφή μου (π.χ.) έκανε πολύ όμορφα πράγματα ανακατεύοντάς τες...

5. Γράφετε: "Το τρίτο εδώ και χρόνια ιερουργεί στο χώρο της κλασσικής μουσικής και είναι άμβωνας της ποιοτητας της τέχνης"
Παρακαλώ εξηγείστε τι ακριβώς είναι για σας η ποιότητα της τέχνης και τι επιτρέπεται να παίζουμε ανα είδος μουσικής, (πιθανόν και ποιά είδη απαγορεύονται) και πως ακριβώς ορίζετε σεις τα "όρια της κλασικής μουσικής".

Διαβάζοντας το σχόλιό σας, θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί ότι οι παραγωγοί του Τρίτου παίζουν όλο το πρωί ρεμπέτικα, λαΙκά, σκυλάδικα, τζαζ, ποπ, ροκ κλπ...
Το γεγονός ότι μόλις μία στις δέκα επιλογές (και όύτε) ξεφεύγει από τον σκληρό πυρήνα της μουσικής όπως μάλλον και σεις την εννοείτε, δεν σημαίνει ακριβώς ότι "εξέπνευσε" και το πνεύμα του Τρίτου...

j είπε...

@ josicop@yahoo.com

Καλημέρα σας
Ο βραχνός κύριος ήταν ο Leonard Cohen. Ενας τρουβαδούρος της εποχής μας, με πολύ ενδιαφέροντα τραγούδια. Οι διάφορες εκφράσεις της μουσικής δημιουργίας μας αφορούν όλους. Και νομίζω ότι και στους λάτρεις της κλασσικής μουσικής επιτρέπεται να ακούνε κάτι ενδιαφέρον και διαχρονικό που ξεφεύγει λίγο από τα καθιερωμένα.

Ούτε θεωρώ ότι αλλάζει ο χαρακτήρας του Τρίτου με το να ακουστεί ένα τραγούδι του Leonard Cohen από τις συχνότητές του. Άλλωστε όπως και εσείς πολύ σωστά παρατηρείτε, ο τίτλος της εκπομπής είναι Οττω τις έραται. Που σημαίνει ένα μουσικό μωσαϊκό πάντα βέβαια μέσα σε κάποιο πλαίσιο που είναι δεδομένο από την δομή του προγράμματος.